Exercici físic

Després del Nadal, és difícil tornar a la rutina diària, però hem d’incorporar novament els hàbits saludables.

Molts cops tenim la sensació   d’estar massa cansats per fer exercici, però de fet aquest ens ajuda a sentir-nos amb més energia. D’altra banda, ens ajuda a dormir millor i també a  relaxar-nos.

Practicat de manera habitual disminueix l’estrès, l’ansietat, la depressió i millora la salut mental en general. En el cas de la canalla afavoreix la relació amb els altres i  créixer millor, més alegres i més sans.

Ens permet prevenir i tractar l’excés de pes perquè regula la gana i augmenta el nombre de calories que es gasten cada dia, prenent així  un protagonisme inigualable  com a modificador dels factors de risc cardiovasculars.

La normalització del sobrepès té conseqüències favorables sobre la pressió arterial, la dislipèmia i els trastorns del metabolisme del sucre.

Contribueix a regular la pressió arterial diastòlica i sistòlica.  El nivell de colesterol total disminueix amb la pràctica regular de l’exercici físic, però el més important és l’augment del colesterol HDL (colesterol protector)  i la disminució del colesterol LDL (colesterol perjudicial).   En el cas de la diabetis, juntament amb la dieta correcta, permet disminuir la dosi d’insulina o de medicació oral.

Teresa Avilés i Patricia López, Infermeres Comunitàries EAP Sant Adrià-1

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s