Etiqueta nutricional, com començar a llegir-la?

Actualment gran part dels aliments  poseeixen una etiqueta d’informació nutricional en el seu envoltori. Els continguts i la obligatorietat d’aquesta, segons el tipus d’aliment, obeeix a  una normativa del Parlament Europeu.
Més enllà de l’aspecte legal d’aquesta etiqueta, nosaltres volem incidir en el fet de que conèixer-la i aprendre a llegir-la ens pot ajudar a fer eleccions més saludables a l’hora de triar el que més ens convé, tant si patim cap malaltia crònica com si no.

Estem acostumats a triar entre gran varietat de marques pel mateix producte, i moltes vegades no acabem d’ ésser conscients de les diferències qualitatives que n’hi ha.
Un bon inici seria comparar etiquetes dins el supermercat i fixar-nos específicament en aquells nutrients els quals hauríem de reduir el seu consum : greixos totals, greixos trans, greixos saturats ( no confondre amb greixos poliinsaturats i monoinsaturats, els quals no hem d’evitar doncs són saludables), colesterol, sodi i sucres.
D’altra banda seria excel.lent també tenir en compte aquells que hauríem d’incrementar el consum: fibra, vitamines, i depenent les necessitats calci i ferro.
Segurament trobarem grans diferències entre productes i això ens farà triar amb més conciència.

Patricia López, Infermera Comunitària EAP Sant Adrià-1

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s