Alternatives nutricionals a la llet

propuesta sin lactosaQuan una persona s’ adona que la llet  li prova malament, la primera preocupació és com obtindrà el calci suficient per les necessitats nutricionals.

Com ja vam comentar, la intolerància a la lactosa normalment apareix en adults o nens grans que ja duen una alimentació completa.

Hi ha molts aliments que ens aporten calci a més  de la llet. Fruites seques, peix, marisc., etc. Les verdures que més calci aporten són els espinacs, la col i el bròquil.

A part d’aquests aliments n’hi ha d’altres que consumim amb freqüència i que també ens aporten calci encara que la quantitat sigui més petita com són  cereals, llegums, carns, fruites etc. Ja vam comentar que els formatges com més curats siguin menys lactosa porten, per tant és fàcil que es tolerin en petites dosis, i aporten quantitats importants de calci.

Si ens acostumem a portar una dieta variada i equilibrada, la intolerància a la lactosa encara que sigui completa, no és un impediment per aconseguir tots els nutrients necessaris.

De tota manera si no volem renunciar al got de llet perquè ens agrada, el mercat ens ofereix alternatives com llet sense lactosa, o llet d’ametlles , d’arròs, etc. Qualsevol d’aquestes pot ser una bona opció si ens agrada el gust.

Perquè el calci s’assimili és important fer exercici físic amb regularitat i prendre el sol amb moderació.

Teresa Avilés , Infermera Comunitària EAP Sant Adrià-1

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s