Cuidem el nostre sòl pèlvic ?

Suelo pelvicoEl sòl pèlvic és el conjunt de músculs que sostenen els òrgans de la part baixa de l’abdomen, és a dir, els genitals, la bufeta i el recte.

És important tenir-ne cura, ja que, la seva debilitat afavoreix els escapaments d’orina, les infeccions d’orina de repetició, els prolapses i l’alteració de les relacions sexuals, amb la conseqüent disminució de la qualitat de vida percebuda.

Entre els factors que poden debilitar el sòl pèlvic trobem embarassos, parts, restrenyiment, obesitat, roba ajustada, envelliment, esports, etc.

No obstant això, a totes les edats podem enfortir aquests músculs. Hi ha diferents maneres, una de les més efectives i senzilles són els exercicis de Kegel.

Aquests exercicis consisteixen en pujar i baixar la vulva, sense tensar l’abdomen ni les natges, ni retenir l’aire. Ens poden recordar a l’acció que realitzem quan voluntàriament volem parar el raig d’orina.

Es poden fer a ritmes diversos: lents, allargant la contracció i relaxació, o ràpids,  fent-ho de forma contínua. Podem aconseguir fer diferents sèries i alternar-les amb un mínim esforç.

Per obtenir resultats és prioritari ésser constants. Amb pocs minuts al dia podem aconseguir grans beneficis

Patricia López, Infermera Comunitària Equip d’Atenció Primària Sant Adrià-1

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s