Dieta per controlar el dolor

Dolor-Cronico2El dolor crònic, com ara els dolors articulars, les migranyes o la fibromiàlgia, està molt relacionat amb l’alimentació i l’estil de vida.

Es tracta de processos inflamatoris que afecten la qualitat de vida de la persona i sovint tenen seqüeles. Aquests processos tenen diferents fases i amb una dieta adequada s’aconsegueix distanciar les aguditzacions i reduir les seqüeles.
És important dur un estil de vida sa:
– Fer exercici diàriament encara que sentim dolor.
– Controlar el pes.
– Reduir l’estrés tot el que sigui possible.
– Dormir les hores necessàries per aconseguir un bon descans d’entre 6 i 8 hores.
– Evitar el tabac i l’alcohol.
Cal seguir una alimentació al més natural possible:
– Augmentar el consum de fruites i verdures fresques de temporada, de diferents colors.
– Incloure a la dieta llavors oleaginoses i fruita seca.
– Incrementar els cereals integrals.
– Consumir diàriament herbes i espècies com farigola, romaní, orenga.
Reduir tot el possible el consum de:
– Greixos saturats, aliments processats, excés de làctics.
– Hidrats de carboni refinats, farines i sucres.
– Proteïnes animals.
Evitar aliments que penseu que us poden causar intolerància, o reaccions no desitjades.

Seguir aquests consells redueix la necesitat de medicació i, per tant, allibera dels seus efectes secundaris.

Teresa Avilés, infermera comunitària. Equip d’Atenció Primària Sant Adrià-1.

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s