El ressentiment.

Ressentiment“Sóc una persona ressentida, tinc dolor a l’ànima per una ferida no sanada del passat. Això fa que jo sigui una persona trista i amargada, amb moltes pors que no sé gestionar, i que manipuli els meus fills i el meu entorn per poder manifestar que tinc les meves raons per estar així. No els deixo que experimentin la vida perquè jo ja he passat per això. Els faig sentir culpables de la meva pena. La meva vida es frustra cada dia amb el meu marit, els meus fills, els meus pares, en la feina, en petites coses que em succeeixen quan surto al carrer, al banc, al mercat… és l’evidència de que tinc raó. El meu cap barrina sempre amb el mateix pensament i no me’l trec del cap. No el deixo anar perquè és el que conec, és la meva història, la meva identitat. Quan els altres riuen, cantant, disfrutant del moment, jo encara estic amb la meva història, trista, arraconada, veient els altres com actuen, mentre jo vaig amb el meu passat a l’esquena. Allotjant el ressentiment pel que podia ser i no he sigut, pel que em van fer i no he perdonat, pel que podria tenir i no tinc. Em sento enfadada i cada dia quan em llevo reafirmo la meva situació, se’m nota a la cara, en la meva forma de caminar, d’expressar-me verbalment, d’expressar-me amb els gestos i en la forma de saludar. La meva corporalitat està tancada a la vida amb contractures, dolors musculars i articulars, de la tensió i el pes que porto a l’esquena, amb tota la motxilla carregada de rancors, ferides, dolors del passat, del present, amb els mals de cap i un conjunt de símptomes que reflecteixen com em sento!”

 

Vols continuar així? Són patrons en què només hi pot haver un canvi si la persona a qui li passen totes o alguna d’aquestes parts del relat, així ho vol. És una decisió pròpia que escull cada persona. El ressentiment no marxa per si sol, i menys quan hi han tants anys viscuts.
Si la persona que ho viu decideix canviar i no ho pot fer per si sola, hi han moltes teràpies alternatives, amb professionals i grups espirituals que poden orientar com fer-ho.
La salut és biològica, física i espiritual. S’han de cultivar tots els aspectes per gaudir d’una bona salut.

 

Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

