Practicar esport a l’estiu

piramide-hidratacion Molts de nosaltres incrementem l’activitat física i l’esport durant els mesos d’estiu.

La característica d’aquestes dates és la calor i hem de posar especial cura amb la hidratació.

L’aigua és l’element fonamental per garantir la vida cel·lular.

La ingesta d’aigua necessària normalment és aproximadament de 2 litres per dia.

L’esforç de resistència de més de 20 minuts fa perdre grans quantitats d’aigua a causa de la sudoració. Per tant, cal augmentar la ingesta d’aigua.

Us indiquem una recomanació, tot i que les necessitats de rehidratació poden ser molt variables.

  • abans de 2 hores 2 gots + 1 got 15 minuts abans

  • durant 150 cc cada 15-20 minuts

  • després 2-3 gots amb ingesta espaiada

  • en esforços superiors a 1 hora es poden prendre líquids amb suplement

Altres pràctiques que predominen durant l’estiu són excursions, muntanyisme, esports nàutics. Sempre cal tenir present que és imprescindible portar aigua suficient: més val prescindir d’altres objectes i portar un mínim de 2 litres d’aigua per persona i dia.

Una altra bona font d’hidratació afegida a l’aigua, són les fruites d’estiu, que porten fins un 90% d’aigua, a més d’aportar vitamines i minerals.

Trobareu mes consells al portal del Canal Salut.

Gaudiu de l’esport i de l’activitat física a l’estiu.

BONES VACANCES

Anuncis
Aquesta entrada ha esta publicada en Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s